17/05/2012

Er det derfor jeg elsker sko?!


Jeg er i øjeblikket vikar som medhjælper i en børnehave. Noget af det, jeg kan, børnene elsker er at fortæller historier. Pigerne dåner over Disney-prinsesser, og selvom jeg forsøger at putte trolde og folkeventyr ind, så er det lyserøde univers svært at overdøve. Ind imellem har jeg lyst til at slutte eventyret om Askepot, der får prinsen og "lever lykkeligt til deres dages ende" af med en social-realistisk svada a la Carries i den første Sex and the City film: "Sådan går det ikke! Hun blev træt af hans rod og han blev irriteret over hendes vaner, men det betyder ikke, at man skal rende ud at blive skilt lige med det samme. Der er ingen, der "bare" lever lykkeligt - det er noget man skal ville og arbejde hårdt på sammen og hver for sig." ... Men det er der næppe lydhørhed overfor i en gruppe af 3 til 4-årige.

Og det er som end godt nok.

Men måske er lykken virkelig gemt i Askepots sko? Måske er der en grund til at Carrie havde en mindre sko-fetich, og at mange kvinder (undertegnede inklusive) har "noget" med fodtøj? I hvert fald fandt jeg denne her på pinterest:











Det er vel værd at undersøge, om den er god nok? 











No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...