07/03/2012

Lag-på-lag have

Min store have ved det lille hus er en lag-på-lag have: sådan én, der er drømt indover af flere omgange. Først var der den faktiske have med gamle træer, ingen bede og græs-begroede ribsbuske på en bulet græsplæne. Så er det første drømme-lag om en ny græsplæne, nogle bede med plads til blomsterbuske. Og endelig kommer endnu et drømme-lag om terrasse, bænke og en lille stenovn. Efterhånden som ét drømme-lag bliver til virkelighed erstattes det af et nyt drømme-lag....

Sidste år på denne tid var hele haven dækket af sne: 

I efteråret var den nye græsplæne forsigtigt på vej, og de nye bede anesomkring træerne. 


Nu i foråret og til sommer skulle plænen gerne blive stabil og bedene fyldt med blomster. Terrassen er stadig en del af drømmen, og er derfor et lag, som ikke ses med det blotte øje af den u-indviede besøgende i det lille hus. Men jeg ved lige, hvor terrassen skal være, hvilke sten, den skal lægges i, og hvor vi skal lave plads til bænke og stole rundt omkring. Jeg glæder mig til at få hænderne i det igen, og flytte næste lag op i virkeligheden!


6 comments:

  1. At drømme og planlægge er en stor og dejlig del af det at eje en have :-)

    ReplyDelete
  2. Det er SÅ spændende med alle de drømme. Og dejligt at nogen af dem stille og roligt rykker et lag op:-)
    Vi glæder os til at følge med i processes;-*

    ReplyDelete
  3. Det bliver hyggeligt med terrassen og alt det andet fine, du har planer om!

    ReplyDelete
  4. Drømmerier hører foråret til :-)

    ReplyDelete
  5. Det er en meget smuk have, Anne. Jeg kan bare sidde og stirre på de billeder, du viser, og forestille mig alt muligt.

    Og også jeg glæder mig til at følge med i processen! ;)

    ReplyDelete
  6. Det er en gave, at være haveglad. Vintergækkerne var allerede kommet over jorden, da vi fik sidste lag sne. Nu hvor lyset er på vej tilbage, er det ved at være tid til at finde ud af, hvad man vil så, når foråret kommer med mere lys og lunere vinde. Der er så utrolig meget at være glad for, når man gør havedrømme til virkelighed og det kan blive ved, selv om haven ikke er ret stor. Jeg vil følge med i din planlægning af haven og glæder mig til at se flere billeder.
    Glad hilsen fra Bibi fra Almind

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...