27/12/2011

Minced pies


Jeg har lavet minced pies. Yes, sir! Helt fra bunden med flomme bestilt hos slagteren, rosiner og korender, der har stået i blød i en mængde krydderier og saft fra både appelsiner og citroner. Heldigvis lykkedes det rimeligvis ret godt. Mørdejen kan vi arbejde lidt på at ramme rigtigt - jeg har fået opskriften af Duncans farmor, og den er lidt anderledes end dem jeg ellers laver til tærter. Men den intense smag af kanel, citrusfrugter, cognac, nelliker, allehånde og sødmen fra rosinerne er helt utrolig, når tænderne synker ned i det, der vist må betegnes som et mindre mellem måltid. Småkager er her i hvert fald ikke tale om!

3 comments:

  1. ok - dem har jeg så aldrig hørt om:-)

    ReplyDelete
  2. De smagte rigtig godt - og fyldigt. Vi delte én i flere stykker og det var stadig en ordentlig mundfuld!! Men dejligst var det at se glæden i Duncans ansigt da han satte tænderne i den første. Han havde øjensynligt ikke problemer med at klare mere end en halv;-)

    ReplyDelete
  3. Åh, Charlotte, der er du gået glip af en ypperlig engelsk julespise! Jeg må se at få dig introduceret en fremtidig juledag!

    Mor; reaktionen var heldigvis, som jeg havde håbet, fra Duncan. Det havde været lidt trist, hvis det ikke var, som det skulle være :-)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...