07/12/2011

Advent 3. tekst

Jeg har opdaget, at jeg har forvirret to forskellige udgaver af de 9 læsninger. Her gik jeg og troede, at der kun fandtes én. Så blev jeg så klog. Her fra følger jeg den tradition, som Tine har lavet sine smukke billeder til. Så her kommer en lille (men smuk) historie fra 1. Mosebog kapitel 22 vers 15-18.  

"Herrens engel råbte igen til Abraham fra himlen:
 »Jeg sværger ved mig selv, siger Herren: Fordi du har handlet sådan og ikke nægtet mig din eneste søn, vil jeg velsigne dig og gøre dine efterkommere så talrige som himlens stjerner og som sandet ved havets bred. Dine efterkommere skal erobre deres fjenders porte. Alle jordens folk skal velsigne sig i dit afkom, fordi du adlød mig."

Billedet er malet af Tine Gjessø

2 comments:

  1. Kære Anne, jeg har ikke fået kommenteret på dine adventsindlæg, men de læses og sætter tanker i gang hos mig, tak :-)

    ReplyDelete
  2. Kære Lene. Tak for denne kommentar! Det er også godt for mig at skrive indlæggene!

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...