13/04/2010

Eksplosion i det stille

Efter tre dage i det nordjyske med sol og dejligt vejr kom jeg hjem igår til en have, der ligeså stille var eksploderet. I Nordjylland står vintergæk
ker nogle steder endnu og krokus står fint i haven der. Men i Vejle er der nu krokus, violer og påskeliljer i blomst. Det er utroligt hvad der sker på så kort tid i øjeblikket. Måske gør der det faktisk hele tiden, men ligenu er det bare tydeligst?
Jeg er rigtig glad for violerne. Da vi overtog haven var der et par stykker, som jeg har givet lov til at brede sig. Nu står de i et skyggefuldt hjørne. Hvor der i torsdags var en enkelt knop, er der nu et lille tæppe.

Det er tredje sommer jeg har haven her, men kun andet forår. Det er spændende, fordi jeg endnu ikke kender stedet så godt. Og så har jeg ikke været konsekvent nok til at føre optegnelser over hvad jeg har lavet. Så ligenu kan jeg ikke huske om eller hvor jeg i givet fald har sat en koralfarvet valmue eller om jeg fik sat nogle riddersporer hernede sidste år. Det må tiden vise. Belært af erfaringen vil jeg forsøge mig med at skrive ned i år. Og så glæde mig over, hvor meget man kan få til at komme op af jorden på så forholdsvist kort tid.

1 comment:

  1. Smukke billeder:-) Godt du fik nyt kamera.
    Go´ idé at lave dagbog. Dog syns jeg ikke det behøver være Isabellas til 300 kr.!! Så kreativ som du er må du ku´ lave noget lige så godt selv;-)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...