20/11/2009

I for is

Så er vi kommet til I i ABCtemaet. Måske kommer der flere bud herfra, for jeg har været nødt til at tænke, og så kom der flere gode idéer :-)
Første er I for IS. Is er noget særligt og noget godt. Is er forkælelse.
Da jeg var barn og vi var på ferie i Sverige husker jeg en sommer hvor aftalen var at vi hver dag måtte for én is. Det var vildt. Tænk hver dag at måtte spise en is! Det var dengang Magnum var ny, og jeg elskede chokoladen og mandlerne.
Det første år Duncan og jeg var gift, boede vi 10 minutters gang fra en lille kiosk i vores lille landsby, og når vi var trætte af at læse eller skrive opgaver, tog vi en pause ved at gå ned og købe en is. På vejen hjem stoppede vi ved broen, der gik over the Derwent, og kiggede på vandet, der strømmede forbi. Kunne vi finde et par pinde, spillede vi også Pooh stick. Traditionen med at holde is-pause holder vi stadig. Nu er vi så heldige, at der er åbnet en lille italiensk isbutik, 3 minutters gang fra hvor vi bor, og en sommereftermiddag er det den bedste pause!
Isen på billedet er fra en 10årsjubilæum tur til Paris sammen med min nære efterskoleveninde. En lille isbutik tæt på Notre Dame, som lavede kunstfærdige is. Åh det var godt!
Hvornår spiser du is?

15 comments:

  1. Haha, det er en fantastisk is, du har fotograferet i Paris! Det er et kunstværk :-)
    Jeg holder også meget af is, og det er noget, jeg tit bruger meget som udgangspunkt i desserter, fx med spændende frugter.

    ReplyDelete
  2. Åh ja, is og Plys-pind - så bliver det ikke meget bedre:-)

    ReplyDelete
  3. Hooooooooold da op en kreativ is. :-D

    ReplyDelete
  4. Det var en stor og flott "blomsteris". Jeg for min del liker saftis med pæresmak, men ikke lett å få tak i lenger. Og softis med masse sjokoladedryss. Ønsker deg en riktig god uke. Med vennlig hilsen Turid

    ReplyDelete
  5. Is er bare det beste!!! Jeg gikk forbi fruktdisken i dag i butikken og det luktet av jordbær. Nå angrer jeg på at jeg ikke tok med meg hjem en kurv med dem og en boks med vaniljeis...

    ReplyDelete
  6. Jamen, det er da en helt fantastisk is, den på billedet! Og, uha, godt at jeg ikke bor så tæt på en butik med italiensk is ;-).

    God weekend!

    ReplyDelete
  7. Glass är ju bara helgott. Jag är nog lite äldre än Magnum, jag kommer ihåg en lakrisglass, lakrispuck, den var god den :)

    ReplyDelete
  8. Det tror jeg er den flotteste isen jeg noengang har sett. Og så stoooooor! Jeg spiser egentlig ikke så ofte is, men det hender jeg får veldig lyst på sorbèt.

    ReplyDelete
  9. Den slags is går jeg helhjertet ind for. Uhm!

    ReplyDelete
  10. Flott is, det spiser en hver gang en et sted de har soft is ...med lakris strø...F

    ReplyDelete
  11. Dejligt billed af en utrolig flot kunst-is. Vi elsker italiensk is, vi har en butil i den store stad Aalborg og der går vi gerne forbi, når vi er inde og handle. Vi spiser i når der er en anledning eller vi har lyst.

    ReplyDelete
  12. Jeg spiser is hver søndag til Forbrydelsen - og det SKAL være Ben & Jerrys (New York chunk tror jeg, den hedder)...tak for gode tips. Anette

    ReplyDelete
  13. Hvilken fullkommen og vakker Is.
    Det med is-pause har jeg ikke hørt om tidligere, men den tradisjon vil jeg nå gjerne innføre. Hurra

    ReplyDelete
  14. Jeg tror jeg aldri har sett en slik stor og flott is! Nesten synd å spise den...
    Sommer og is hører sammen, og jeg husker min bror og jeg alltid fikk mye is når vi reiste på ferie. I Sverige var isen så stor, men da jeg i voksen alder kjøpte samme type syntes jeg den hadde minsket betraktelig ;)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...