20/05/2009

Smukt, smukt, smukt

Tag til helligåndskirken og se Otto Frellos special udstilling eller tag til Varde museum og se udstillingen der fra d. 13. juni!
Otto Frello er en helt fantastisk maler - og siger selv han ikke er kunster. Hans billeder har en enorm detalje rigdom, humor og liv. Af profession er den nu 85 årige mand illustrator, og hans malerier blev opdaget ved en tilfædighed. Jeg elsker dem. Billedet her ved siden af hedder "Den skæve rude" og når du ser det "live" så læg mærke til at rammen er meget tyk - illusionen om at der er rum bad ved rum er så fuldendt, at der naturligvis skal være plads til at billedet fortsætter i dubden også. Kan du ikke komme til udstillingen i anledningen af hans 85. år, så klik ind på ottofrello.dk og se dem der. Det er ikke det samme - men det smager lidt af det!

2 comments:

  1. hej Anne

    Sjovt for Hasse og jeg har de sidste par måneder snakket meget om Otto Frellos billeder, og vi skal helt sikkert på udstillingen

    ReplyDelete
  2. Sanne: Gør det! Det er så fascinerende at se alle billederne - inklusive hans illustrationer til bøger. Det er helt vildt hvad den mand kan!
    ... Og når jeg skriver Helligåndskirken, så er det den på Strøget i København :-)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...