19/05/2009

Lidt om mig

Jeg er nysgerrig og entusiastisk, kan lide farver, billeder, bøger og blomster. Jeg holder af at være i min have, at gå ved fjorden, at være sammen med gode mennesker og at beskæftige mig med spiritualitet og det indre liv. Min have er et åndehul, jeg holder af at se ting gro helt af sig selv. Jeg samler gode citater, holder af at gøre det hyggeligt og rart omkring mig. Læser en del, strikker og hækler lidt. Er lidt af et rodehoved og vil gerne have gang i flere ting end jeg reelt kan overskue - i hvert fald på én gang.
Jeg er gift med Duncan, som jeg, mødte mens jeg læste tre år i England. Vi blev gift i Nordjylland, hvor jeg er fra. Sammen har vi Samuel på 16 måneder, som vi har hentet i Sydafrika. Vi bor i Vejle nu, hvor jeg er ordineret præst i Metodistkirken og ansat i menigheder i Vejle og i Esbjerg. Jeg er ikke vokset op i metodistkirken, men har valgt troen og kirken til gennem mine teenage år. Særligt beslutningen om at blive præst var et stort valgt, selvom jeg vidste med min "mave" at det var den rigtige vej.
Jeg holder meget af følgende, fordi jeg synes, det fortæller meget om troen og livet. Det er skrevet af Sue Monk Kidd:

"I'm discovering that a spiritual journey
is a lot like a poem.
You don't merely recite a poem
or analyze it intellectually.
You dance it, sing it, cry it,
feel it on your skin and in your bones. You move with it and feel its caress. It falls on you like a teardrop or wraps around you like a smile. It lives in the heart and the body as well as in the spirit and the head."

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...