01/01/2009

Glædelig jul!

Glædelig jul!
Vi er godt ovre midten af julen. Hos os bliver julepynten oppe til d. 6. januar. Først der er julen ovre.
Nu har jeg læst hos Charlotte at hvis man har en julekrybbe eller et Jesusbarn i huset i julen, så tilhører man en minoritet. Vi fejrer også minoritets jul. Og her er nogle af vores julekrybber. Den største er en sammensætning af hvad vi nu har, der til sammen kan lave hele historien om Jesu fødsel og dagene derefter. Englene er fra kirkens julemarked et år, de vise mænd er fra Søstrene Grenes, stjernen har lys og er fra Tiger, hyrderne er fra Medusa, æslet er fra en legetøjsbutik og Josef, Maria og barnet er fra Peru. Jeg kan godt lide at tænke at det også var sådan det var, da han blev født, Jesus: Mennesker rundt omkring fra, som ikke var produceret til at passe sammen, og som ikke havde en bestemt stil, men som bare var på det samme sted på den samme tid, og som så stjernen, fulgte sangen, lyttede til deres hjerter.

3 comments:

  1. Hej Anne

    Jeg fik ikke i år købt krybbe som jeg kunne lide, trods det at jeg ledte alle steder.
    Men nu har jeg jo et helt år til at finde det

    ReplyDelete
  2. Hej Anne.

    Linket til Charlotte virker ikke

    ReplyDelete
  3. Hej Sanne! Tak fordi du er så hurtig. Linket skulle virke nu :-)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...