01/01/2009

Flere Julekrybber

En uro, som viser Josef, Maria og Jesus i stalden efter fødslen:
En julekalender, som har julemanden på d. 6. og et barn med lys på d. 12. Og vigtigst af alt: den hellige familie d. 24. Den er købt i Frankrig, og har både hyrder og visemænd med elefanter og kameler på vej til byen med barnet:

Den nyeste i samlingen er denne her, som er i fire dele. Min svigermor havde den med til mig i år: "Det var ikke et barn som de andre,
der blev født under himlen den nat,
det var Gud selv, der nu ville vandre
for at finde på jorden sin skat.
I den usleste mand eller kvinde
så han perlen så kosteligt skinne,
dengang Gud selv blev menneskets lys."
Nr. 114 i Metodistkirkens Salmebog

1 comment:

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...