05/11/2008

Tillykke Amerika

Et stort tillykke til Amerika - både for deres nye præsident, og fordi så mange stemte for at afgøre valget. Der er håb. Det må der være!
Jeg lyttede i formiddags til Obamas tale på BBC- hold op hvor er han en dygtig taler! Han inddrager de, der lytter og taler om "os" og "vi" langt mere end han siger "jeg". Han er god til at holde pauser, så man kan nå at tænke og reagerer. Han introducerede hans vicepræsident ved at fortælle om busture til arbejde, ikke ved hvilke stillinger han har haft. Han er personlig. Og han kan finde ud af at ligge rytme og respons ind i hans tale. Da hans tale var færdig, havde han givet alle en reaktion med på vejen: "Yes we can!"
Meget dygtig mand. Nu håber jeg - ligesom så mange andre - at han er lige så dygtig en præsident, som han er en dygtig taler. Hvad gør du?

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...