06/11/2008

Historisk

I går var der flere, som talte om at have oplevet noget historisk. Jeg så i fjernsynet at flere af vælgerne i Amerika mente, de havde taget del i en historisk begivenhed. Da Vild med Dans kørte stod der på forsiden af et ugeblad at én af danserne havde udtalt at "mit liv er ændret". Jeg blev selv næsten-faster igår, og at et lille menneske kommer ind i verden må siges er en ændring. Men hvornår ved man at det, man opever er historisk eller ændrer ens liv "for altid"?
Ind imellem bliver jeg lidt irriteret over ugeblads tendensen til at fortælle hvordan dette eller hint gør at "mit liv bliver aldrig det samme". For kan man vide det så snart, det program man er med i slutter? Nogle gang oplever vi ting, som vi er sikre på vil følge os, eller som vi ønsker at tage til os, men efter et stykke tid er alt alligevel som det plejer at være - godt eller skidt. Og nogle gange kommer der mennesker til, som ser ud til at gøre en forskel, men som senere viser sig at løbe ud i sandet. (Ny Alliance f.eks.)
Der må være ting som vi ved med det samme ændrer alt - også på langt sigt. Men om noget er historie eller om en ændring faktisk holder "for altid" det vil tiden viser. Og det tager jo som bekendt ... tid.

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...