02/11/2008

Alle Helgen

Alle Helgen er en smuk hellig dag, synes jeg. Den er ligesom vokset sig ind på mig. Jeg kan huske fra teenager at være til gudstjeneste på Alle Helgen søndag, og høre navnene på de, der var døde i årest løb, blive læst op. Det var sådan en speciel og fin ting. Også lidt vemodig. Jeg holder af, at der er en dag, hvor vi mindes dem, der er gået foran os. Uanset om de er blevet til forbilleder eller ej. Jeg holder af at blive mindet om at livet er større end her og nu. At der er en virkelig, som strækker sig ud over mit liv på jorden og ind i himmelen. Jeg holder af, at vide at dem, jeg har holdt af er gået videre til fællesskabet hos Gud - og at vi derfor stadig hører sammen selvom mit fællesskab om Gud findes på jorden. Nadveren bliver større på Alle Helgen, for her giver det rigtig meget mening at nadver ringen kun er halv; den anden halvdel strækker sig udover jorden og ind i himmelen.
For første gang i næsten 6 måneder havde jeg præstekjolen på idag og det var mig, der prædikede. Det var dejligt. Hvis du vil læse min prædiken kan du gøre det på Vejle menighedshjemmeside her: "Med ryggen til evigheden" Her er ikonen også beskrevet.

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...