06/12/2007

Svar parat

Da jeg gik i de små klasser i folkeskolen havde jeg Bodil Poulsen til regning. Bodil Poulsen hed altid sit fulde navn. Hun har gjort stort indtryk på mig. Hun havde sort, farvet hår, røde læber og røde negle. Hun gik altid i cowboy nederdele og mørkeblå, højhælede sko. Så man kunne altid høre hvornår hun kom gående ned ad gangen. Det var vigtigt i min klasse hvor drengene gerne havde en stafet henne ved døren for at vide hvornår de skulle stoppe med deres skarnstreger. Bodil Poulsen skældte ganske tit ud - på drengene. Og jeg kan godt forstå hende.

Jeg kan huske at da vi havde haft regning et par år fik vi bøger med "kasser for neden", det var bokse med forskellige regnesykker. Vi havde "kasser for".

Svarene på regnestykkerne stod bag i bogen. Så man kunne enten snyde eller tjekke om man nu havde fundet frem til det rigtige svar selv.

I dag har jeg ingen regnebog med de rigtige svar bagi. Hverken til det jeg nu skal regne ud, eller det jeg blot skal leve. Margareta Silf's pointe er at Gud har lagt sin lov inden i os - ikke for at vi nemt skal kunne tjekke og kigge efter om vi nu gør det rigtigt, men fordi det præcis bliver sværere for os når svarene er så tæt på os. Så bliver vi nødt til at koncentrere os og tage os selv alvorligt.

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...