30/12/2007

På en bænk ved nådens hav


På en retræte i Sverige i november "mødte" jeg en salme, som jeg synes er meget smuk. Den ligger- tror jeg nok - til grund for Martin Lønnebos bøn til stilhedsperlen. I hvert fald synes jeg den er meget fin her i julen, hvor vi øver os i at ligne Jesus også som barn: Båret af Maria.

I Guds tavshed må jeg være,
ordløs, stille, uden krav.
Klare vidder, åbne dage:
på en strand ved nådens hav.

I Guds kærlighed vil jeg hvile,
vide mig ønsket, elsket, set.
Jeg øver mig i barnets tillid,
prøver højden og dybden og bredden.

I Guds Ånd kan jeg ånde:
bøn gi’r liv hvor død er svar.
Øjeblikkets nærhed rummer
alt som bli’r og er og var.

Ved Guds hjerte er jeg båret,
indesluttet i hans favn.
Medens hemmeligheden uddybes
hvisker Faderen mit navn.

J. Johnson 1984

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...