07/06/2007

En god koncert


Jeg var i Randers igår til koncerten med Aerosmith - det var noget af en oplevelse. Musikken var god og der var en god stemning. Jeg blev dybt imponeret over især Steven Tylers kondition - han løb rundt konstant de første tre kvarter af koncerten. Fra den ene ende af scenen til den anden, ud på podiet, rundt mellem musikerne. Hoppede og dansede, smed sig på gulvet og sprang op igen. Manden er jo ikke ligefrem den rene grønskolling! Så holdt han godt nok en pause i midten hvor de andre musikere fik lov at blære sig. Men alligevel.
Når man skal ordineres i metodistkirken er der dels ritualet i gudstjenesten til selve ordinationen. Men der er også 20 spørgsmål som kaldes den historiske prøve, som stilles udenfor gudstjenesten. Det er spørgsmål John Wesley skrev ned (undtagen det sidste om tavshedspligt) og som er blevet stillet alle ordinander siden hans tid. Et af spørgsmålene til ordination er bl.a. om man vil holde sig i god form - også fysisk. Om mådehold og et liv i balance. En god ting, synes jeg, ikke mindst nu om dage hvor vi sidder så stille. Jeg tror - og mener at vide af erfaring - at det giver energi og glæde at bevæge sig. Det gør godt.
På vejen hjem i går kom vi til at snakke om Mr. Tylers gode form. Og at han må træne en del for at kunne holde til det. Det er jo ikke bare én koncert men temmelig mange han skal holde. Nu kan vi jo selvfølgelig ikke se hvor øm og gangbesværet han er dagen efter - men højst sandsynligt ikke så meget. Han må leve sundt, konkluderede vi, hvilket blev bakket op af en medrejsendes nylige læsen i Urban (eller en af de andre) at han ikke spiser særligt meget og kun meget særlige ting, fordi Tyler er bange for at tage på. Jeg tror det var dampet laks og broccoli. "Det handler om at holde sig igang", var der én der sagde. Så var det jeg kom i tanke om hvor mange stoffer manden har taget i sin tid - næppe den slags balance og mådehold der er tale om i den historiske prøve!

1 comment:

  1. Jeg var også til koncerten og havde en rigtig god oplevelse :)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...