31/05/2007

Anbefalet til ordination

I dag har jeg været til samtale i København med Rådet for Ordineret Tjeneste (ROT). To fra rådet skulle snakke med mig om den ansøgning jeg har skrevet om at blive optaget som ældste i den danske konference, som det hedder - det vil sige om at blive ordineret til præst.
Det var en god oplevelse.
Så nu er der faktisk præcist en måned til jeg bliver ordineret til præst. (betinget af at præsterne på præstesessionen siger god for mig.)
Jeg vil i den næste måned prøve at dele med jer hvad det er for nogle ting og tanker som jeg kommer til at beskæftige mig med i den anledning. Som jeg står her og ved at imorgen er der en måned til på dato, så er det meget overvældende at vide at der ikke er flere opgaver, fremlæggelser eller ansøgninger der skal skrives eller gøres. Nu er jeg kommet så langt at det jeg har arbejdet for og det jeg er kaldet til at blive er - nu skal jeg så til at være det for alvor.

1 comment:

  1. Du får nogle ord med på vejen, som jeg altid har syntes er så smukke:

    "Har brug du for mig Herre kær?
    Her er jeg send mig!
    Din høstmark modnes fjern og nær.
    Her er jeg send mig!
    Før mig ved din højre hånd,
    hvor jeg går for dig!
    Giv kærligheds, sindigheds,
    kraftens Ånd!
    Herre, her er jeg!

    ( Metodistkirkens
    Salmebog - ukendt
    forfatter ).

    Held og lykke og må Gud velsigne dig i dit kald!

    Lasse

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...