16/01/2007

Guds uendelige kærlighed

Guds kærlighed for dig er uendelig. Men hvordan skal man vide hvad uendeligt er når man nu lever i en verden hvor alting stopper, ændres og forsvinder?
Den her skulptur (som hedder Sibirica Minor) er en slags fontæne. Fyldt til randen med vand, som vælder ud fra dens fire hjørner. Tykke stråler af vand, som falder ned i et hul og forsvinder - som i tørt sand.
For et årstid siden var jeg så heldig at se den i Sare Cathedral i England. Jeg sad meget ved siden af den og lyttede til vandet, der rislede og klukkede. Og bare blev ved med at løbe ud af hjørnerne. Uden at nogen forskel kunne ses at vandspejlet - fontænen var hele tiden fyldt til randen. Og blev ved med at løbe over.
Som jeg sad der og så og bare sugede vandet, der blev ved med at vælde ud, til mig slog det mig: Sådan er Guds kærlighed til mennesker. Uendelig. Det bare vælder ud af Ham og ned over os. Uden at der bliver mindre kærlighed tilbage i Ham. Ligesom med fontænen, der var fyldt til randen - selvom vandet løb over i en uendelighed. Sådan er Guds kærlighed uendelig. Han er så meget kærlighed at Han flyder over og spilder den ud over dig.







1 comment:

  1. Kære Anne

    Sad og læste om din oplevelse med fontænen og jeg kom i en dejlig varm stemning om sammenligningen med Guds kærlighed til os mennesker. Jeg er altid interesseret i, hvad du har på hjertet.
    KH Bibi fra Almind v. Kolding

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...