10/09/2012

Intentioner i Greys anatomy

"Our intentions are always good. We want to do well. But we also want to push boundaries. And sometimes we don't stop until we have done damage."  ("Vores intentioner er altid gode. Vi ønsker at gøre det gode. Men vi ønsker også at skubbe grænserne. Og nogle gange stopper vi ikke, før vi har gjort skade.") 

Noget i den retning blev aftenens afsnit af "Grey's anatomy" sluttet af. Jeg er generelt glad for serien - den har et godt miks af godt skuespil og drama, og så tager den rigtig spændende temaer til behandling. Udover at handle om kirurgi og parforhold, selvfølgelig. Men nu som f.eks. i aften bliver afsnittet en kommentar på det dybt menneskelige spændingsfelt mellem vores intentioner for det, vi gør, og det, vi rent faktisk gør. 


Vi vil så gerne gøre det bedste, det gode, det rigtige. Vores intentioner kan være velmenende, og alligevel kan vi gøre skade. Vi kan mene noget pænt, men få det sagt, så det sårer. 

Paulus skrev for mange år siden: "Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg." (1. Korinterbrev kapitel 7:18)

1 comment:

  1. Ja, der falder faktisk gode ord i den serie- ord og deres meningerne , som er værd at tænke ekstra over.

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...