02/12/2011

Kagebagedag

En af forberedelserne til julen for mig er at mødes med en veninde til kagebagedag. Vi har hver især med til et par kager eller tre, og når vi går hjem, har vi så dobbelt så mange med os. Det er så hyggeligt at bruge en dag i køkkenet sammen. Vi er, synes jeg, sammen på en anden måde, når der er arbejde, der skal laves. Og så er der selvfølgelig tid til at drikke the, snakke, prøve smage, fjante og i år nusse den baby, der var med. 

Vanillekranse. 
Farmors gamle maskine kom frem. Den er vist ikke hvad den har været.
Vælger i hvert fald at gi' den skylden for, at vanillekransene blev ujævne! 

Essentielle ingredienser.

Et af dette års nyheder: Panforte efter opskriften i BoligLiv.

En af de traditionelle småkager kaldet "juleguf".

4 comments:

  1. Det er b så dejligt med traditioner, der er levende, der fornyes og ha en kage bege tradition- genialt :-) !

    ReplyDelete
  2. Det lyder rigtig hyggeligt med en fælles bagedag med tid til veninde-snak.
    Her i huset er bagedagen nødt til at ligge noget tættere på jul, ellers forsvinder kagerne på mystisk vis før højtiden :-)

    Randi

    ReplyDelete
  3. Jeg er gået i gang - går alligevel og tuller med min forkølelse, som jeg ikke kan udsætte andre for!

    ReplyDelete
  4. Jeg har en magen til kødhakker, men er ikke helt klar over hvordan den skal samles til vanillie kranse? kan du hjælpe? Hilsen Isabella

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...