09/02/2011

En søns beundrende blikke

Hvis der er noget, der ka gøre mig blød i knæene, så er det ikke overraskende, at Samuel ser på mig med uforbeholden kærlighed eller beundring. 
Samuel holder meget af maskineri af en hver art. Traktorer, skraldebiler, motercykler, støvsugeren og Daddys boremaskine. Sidstnævnte er så fantastisk, at han har en lille lege-boremaskine, som flittigt bliver brugt til at tjekke om alle skruer i huset sidder, som de skal. 
Engang i januar bagte Samuel og jeg muffins sammen. Som regel består hjælpen af at Samuel leger med melet ved siden af mig, mens jeg ælter. Han bryder sig ikke om at få fingrene i dejen. Men til muffins skulle jeg ha' håndmikseren frem. Og så blev lyset tændt i knægtens øjne! Men stor tilfredshed udbryder han: "Daddy, drill". Selvom den larmer som en boremaskine, måtte jeg forklare ham, at det ikke var daddy's men mors, og at det ikke var en boremaskine. Det lod han sig ikke gå på af. Istedet blev det til "Mor, drill". 
Så når jeg nu tager håndmikseren frem føler jeg mig en kende sig, at svinge rundt med en boremaskine i køkkenet!

5 comments:

  1. Jeg har det ligesom knægten, hader at få fingrene i den slags, men det godt stykke værktøj, så er jeg klar ;o)

    ReplyDelete
  2. Han er en rigtig dreng!!! Og en dejlig én af slagsen. Jeg ka´ godt forstå du smelter når han kigger beundrende på dig. Og både værktøj og madlavning har en stor plads i den lille mands hjerte. Hva´ mon han bli´r???

    ReplyDelete
  3. Det er en søns opgave, at chekke om alle skruer er skruet rigtigt i:-)OG at hjælpe med røremaskinen ved kagebagning. Det er skønt med en søn i tumlinge-alder!

    ReplyDelete
  4. Og selv fra siden kan man se Samuels begjstring ved maskineriet :-)

    ReplyDelete
  5. Lol! "Mor, drill". Sådan en kvik dreng :-)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...