04/08/2010

Undskyld!

Jeg vover at være lidt politisk.

Har lige hørt interviews fra DFs sommermøde. Øv! og undskyld til alle fra Somalia, Pakistan og andre fra "den ikke vestlige kultur-kreds", der lige blev malet med den meget brede og grove pensel.

Ligenu har jeg lyst til at rende ud og stoppe alle mulige muslimer, pakistanere, somalier, folk med tørklæder og hvem, der nu ellers ser ud til at kunne bruge en kollektiv undskyldning. Eller bare invitere mig selv på the.
Integration kommer ikke ovenfra, er jeg overbevist om - men hvad er det lige jeg konkret gør for at gøre min del af at byde velkommen, integrere og bare ikke være alt for isoleret om mig selv og min såkaldte "kulturkreds"?

Hvad tænker du, når du hører Pia Kjærsgaard tale om indvandrere?

6 comments:

  1. Jeg krummer tæer og tænker bare hun dog vil holde sin mund!

    ReplyDelete
  2. Jeg tænker præcis som dig og Oline - det er virkelig så pinligt, at hun åbner munden!

    ReplyDelete
  3. Jeg tænker ind imellem: Hvad har de dog oplevet af skrækkelige ting siden de er nødt til at passe så meget på sig selv??? Mennesker der har oplevet omsorgssvigt er meget utrygge ved fremmede. Måske er de allesammen omsorgssvigtede????
    Jeg er bestemt ikke stolt af at være dansker hvis vi på samme måde bliver sat i bås som mennesker fra ikke-vestlige lande gør.

    ReplyDelete
  4. Oline: Ja, bare hun ville. Men det vil vist hverken hun eller hendes parti. Og hvad gør vi så?

    Madame: Det er godt at vide der er flere, som ikke er enige. Også selvom det ses for lidt i medierne eller i praktisk politik i det hele taget, synes jeg.

    Mor: I hvert fald er det trist at være så utryg at behovet for at barrikadere sig er så stort. Det er der ikke meget glæde i!

    ReplyDelete
  5. jeg er helt enig! faktisk synes jeg ellers pia er ret dygtig og vælig sympatisk, når hun har været med i alle mulige programmer, men hendes indvandrer politik den stinker! og der er jeg meget enig i at hun burde holde sin mund og jeg er så ked af, hvis det er sådan folk fra andre kulturer tror danskerne er.

    ReplyDelete
  6. Louise: Det første år jeg var i England var da DF første gang gik voldsomt frem. Kort tid efter valget var vi til et arrangement med en anglikansk biskop. Da han hørte der var nogen fra Danmark, kom han og fandt os; han ville kondolere med valget i vores hjemland! Det var noget flovt.

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...