09/05/2010

Dåb i det fri

Samuel og jeg var til dåb i Fårup sø i går. Det var en meget fin oplevelse. Der var utroligt smukt, selvom det var koldt og vådt. Svalerne havde travlt over vandoverfladen, og selv Samuel syntes det så skægt ud. Et par lappedykkere dansede også for os, mens vi ventede på at ritualet gik i gang. Efter en sang fortalte præsten hvad en voksen dåb handler om: at sige ja til Guds kærlighed, og dele livet med Kristus. Derfor siger man også "Med Kristus begravet" i det man sænker den voksne i vandet, og i det, man løfter hende op igen siger man "Med Kristus oprejst". Enkelt og stærkt. 

Koldt var det jo, så vi, der så på, var godt pakket ind. Præsterne havde våddragter på, og moderen stor klar med termofolie, så snart den døbte kom op af vandet. Og SÅ var der varm te og kaffe til alle inden festlighederne fortsatte andetsteds. Jeg er glad for at vi tog med. Som I kan se på sidste billede undervurderede jeg, hvor mudret sådan en affære kan være med et lille barn på armen!

3 comments:

  1. Mudder er morens bedste ven... Og hvis du ikke er til mudder, kan jeg ikke anbefale en udebørnehave med gedebuk - så lugter mudderet (som der altid er ved hånden) nemlig af gede-pis... Nam nam!

    ReplyDelete
  2. Det var godt I kom med og oplevede den store dag. Og mudder er til at klare. Det kan heldigvis vaskes af - også selvom det lugter "lidt"!

    ReplyDelete
  3. Det lyder som en stor oplevelse, sådan at blive døbt ude i søen.

    Mudder er noget man lærer at leve med når man har små børn. Fordelen er at så snart mudder er tørt kan det nemt børstes af igen....

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...