14/03/2010

Forårsfornemmelser

Da vi fik sommerhus begyndte jeg at drømme om at lave haven, så den passer til et lille nedlagt husmandssted, der har ligget samme sted i flere hundrede år. Jeg er endnu ikke kommet så langt med projektet, for indtil videre har vi primært koncentreret os om det indvendige af huset. Det har nu ikke afholdt mig fra at læse bøger og drømme. Især har jeg haft glæde af en lille bog, der hedder "Den levende have" skrevet af Claus Dalby, som er en lille kompakt bog med gode råd. Og fantastiske billeder. Jeg holder af indstillingen til haven: at den skal være levende og ikke være et stilbillede men være smuk og frodig - og gerne en smule tilfældig. Derfra har jeg hugget udtrykket med at holde have "på slump".
Og sørme om så ikke Claus Dalby nu også er blevet blogger. Jeg læste rygtet hos Slagt en hellig ko. Og i dag sendte Lina en sms: bloggen er en realitet. Jeg glæder mig til at have have på computeren. Til smukke billeder, gode råd og inspiration. Og jeg glæder mig til (forhåbentligt) at blive bedre kendt med engelske haver. For det ville passe så fint med et engelsk islæt til den lille have på landet.
Du kan selv se den nye blog på www.clausdalby.dk

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...