02/02/2010

Fødselsdag

I torsdags var jeg med til at fejre ét år med inspiration og forkælelse i Café quindfolk i Esbjerg. Det var en rigtig hyggelig aften. Billederne er af fødselsdagskagen :-) Og så Mette Kathrine Jensen, som er folkemusiker, og som fortalte om folkemusik, om årstider og vores fornemmelse af tid. Bl.a. fortalte hun at vikingerne havde en speciel opfattelse af tid, som stadig følger os i dag: ude-tid og hjemme-tid. Om sommeren var mændene ude på togt, om vinteren var de hjemme. Og sådan har året været indrettet i lang tid: om sommeren er man ude og udadrettet, om vinteren er man inde og hjemme.
I det sidste år er kvinder kommet til kirken, som ellers ikke har haft noget med menigheden at gøre. De er blevet forkælet, og har for et par timer, fået lov til at sætte sig ned og tage imod. Der er blevet snakket og leet. Vi har spist god mad, og er kommet på fornavn med hinanden. Og næste gang vi mødes, så tror jeg, det er tid til at tage kirkerummet
i brug: menighedssalen er lille, og der er efterhånden liige lidt nok plads.
Det bedste ved torsdag aften var at se det, jeg satte i søen for et år siden, er blevet leve dygtigt - og en succes. Det blev jeg faktisk en smule rørt over. Der findes vel ikke noget mere bekræftende på ens arbejde, end at se det man gør, gør en forskel?


2 comments:

  1. Stort TIL LYKKE! Både til dig og til Esbjerg. Og voxeværk, det hører til, når barnet gror godt:-)

    ReplyDelete
  2. Sådan!!!!!!! Tillykke til jer alle.

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...