22/01/2010

R for Ruth

Mit R står for Ruth. På engelsk. Ruth er Duncans gamle bedstemor, som er et livstykke af en anden verden. Smilende, optimistisk og glad. Som tiltrækker mennesker, på en måde jeg ikke har set andre gøre det. Og som 92 årig har et netværk større end de fleste på facebook. (Altså, ikke at hun er på facebook) Hun spiller klaver, og har indtil for ganke nyligt spillet orgel i diverse kirker til pantomimer, begravelse og bryllupper. Hun lever af en engelsk pension, og kunne for indtil for et par år siden (mens hun stadig spillede meget) finde på at sige "I need a funeral or two.... Naughty little me!" Hun rejste som 83 årig alene til New Zealand og besøgte sidste forår os her i Danmark. Hun er lille, og smiler, så hendes øjne forsvinder. Hun be'r dagligt for alle hun kender, og sender omkring 200 julekort i december.
For snart tre år siden var hun med til min ordination, og faldt dagen inden hun skulle have været hjemme og brækkede sit bækken. Hun lå på Hjørring sygehus halvanden uge, og var
hele afdelingens yndling. Sygeplejerskerne stod i kø for at sige farvel til hende. Hun gør indtryk, og har en varme, et gå på mod og en glæde ved livet, der smitter. Og når jeg bli'r gammel håber jeg at være
lige sådan!

15 comments:

  1. Øj, for et pragtfuldt kvindemenneske. På den måde må det være herligt, at blive rigtig gammel :-)

    ReplyDelete
  2. Nemlig! Hun er virkelig fantastisk. Kan danske tango og drikke sherry hver dag :-) Hun ér et af de mennesker, der gør at jeg ikke er bekymret for at blive gammel - når det også kan være sådan at man på ingen måde er færdig med at leve!

    ReplyDelete
  3. Vilken fantastisk gammal dam!
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  4. Åh, sikke et dejligt portræt af din mands bedstemor, Anne! Sådan en udstråling er sjælden og tiltrækker andre som en magnet. Jeg kan godt forstå, at sygeplejerskerne stod i kø for at sige farvel til hende :-)

    ReplyDelete
  5. For ei god å herlig dame som gir masse til andre. Tenk å ha en sånn glede og varme i seg.

    Tusen takk for fine ord hos meg, tar de med meg videre. Klem fra Turid

    ReplyDelete
  6. For et vakkert smil:)
    Man blir jo glad i henne bare ved å se på bildet!!

    ReplyDelete
  7. For et deilig menneske! Tenk om alle hadde vært sånn, da hadde verden vært annerledes. Dette ble jeg glad av å lese!

    ReplyDelete
  8. En må jo bare bli i godt humør rundt slike mennesker. Heldige du som har henne som beriker livet ditt.
    Ha en strålende uke

    ReplyDelete
  9. Hun er et rigtigt livstykke, kan man se. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil være som hende.

    ReplyDelete
  10. Ruth er ganske rigtigt noget helt specielt. Også her i huset holder vi meget af hende. Man kan ikke la´ vær´. Hun er helt klart en livsnyder - og hun smitter:-)

    ReplyDelete
  11. R for Ruth! Ja, godt at dine mange blogvenner får lov at møde det søde lille menneske. Jeg glæder mig over, også at have mødt hende "live":-)

    ReplyDelete
  12. Meget sterkt innlegg du skal ha all ære av.
    Slett ikke enkelt å skrive slik for alle å kunne se.

    ReplyDelete
  13. Sikker et pragtfulde menneske. Ja, hvis man kan have det sådan når man bliver gammel, er der jo ikke grund til at være bange.

    ReplyDelete
  14. Tak for alle jeres dejlige ord! Hun er virkelig dejlig, og er det på en måde, så andre omkring hende også får det godt. Dét er en fantastisk egenskab. Og én jeg tror bliver bedre, jo ældre man bliver. Der er bestemt grund til at håbe på at ældes sådan :-)

    ReplyDelete
  15. Å så flott det var å lese om ei super dame - for det tror jeg hun er.

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...