18/09/2009

Ebbe og flod

I eftermiddag skal jeg på retræte i Skovhuset. Et lille hus i skoven omkring 40 minutter herfra. Teamet er "At leve i fred i en konfliktfyldt verden". Det er Charlotte Thaarup, som leder, og jeg skal for første gang være med til at tage del i ledelsen. At trække sig tilbage fra dagligdagen og søge ind i stilheden og fordybelsen har jeg fået med fra min tid på Cliff College i England. Vi lærte at det var en selvfølge med jævne mellemrum at bevæge os fra det travle til det rolige. Den bevægelse har jeg kunnet fortsætte her hjemme. Bl.a. i Skovhuset på Charlottes retræter. Jeg glæder mig til at opleve en anden del af retræten nu....
For mig er retræte blevet en del af livet - lidt lige som ebbe og flod hænger sammen, eller åndedrættet går begge veje for at kunne tilføre kroppen liv. Ind og ud i én kontinuerlig bevægelse ....

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...