28/02/2009

Forbundet i Kristus

For flere år siden lærte en gammel ven mig hvad det betyder at være "forbundet i Kristus". Det betyder at der kan være mennesker, som jeg er forbundet med, ikke gennem familie og heller ikke gennem venskab. Men mennesker, som jeg hører sammen med, hænger sammen med og kender, fordi vi begge hører Kristus til. Meget smukt, synes jeg. 
I dag har jeg bisat et menneske, som jeg netop kendte på den måde. Uden at jeg var klar hvor over hvor tæt, vel at mærke.
Det er Ellen Bhutho som døde i onsdags. Hun var gift med Hans Kristian, som var præst i Metodistkirken. De betjente bl.a. kirken i Strandby, som jeg jo kommer ud af. Og der startede de spejderarbejdet. Hvordan kom jeg ind i kirken? Joeh, det gjorde jeg som end gennem spejderarbejdet i Strandby! 
Så der stod jeg i dag og sagde "Af jord er du kommet, til jord skal du blive..." over et menneske, som indirekte, har bragt mig til tro og til kirke. Er det ikke forunderligt? 
Jeg blev meget ydmyg. "Forbundet i Kristus" 

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...