11/12/2008

En bøn i Kristuskransen lyder ”Du er grænseløs, du er lys, du er nær og jeg er din.” Det er en meget fin og enkel bøn, for den udtrykker præcis det, som vi udfordres på også i adventstiden: Det er Gud, der er grænseløs, ikke mig. Det er Ham, der er evig, ikke mine ting. Han er den eneste, som aldrig forandres, ikke mine relationer.

”Lad intet forvirre dig
Lad intet skræmme dig
Alt forgår
Gud forandrer sig aldrig
Tålmodighed opnår alt
Den, som har Gud, skal opdage
At hun intet mangler
Gud alene er nok”

Bøn af Teresa af Avila

2 comments:

  1. Hej Anne

    Det kunne ikke skrives/siges bedre.
    "Den, som har Gud, skal opdage
    At hun intet mangler.."

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...