21/10/2008

Bortsch opskrift

Jeg har fundet opskriften på Bortsch på nettet - og jeg har blandet to sammen, for at de skulle passe med det jeg havde hjemme og kunne overkomme. (Jeg havde ikke lige en oksesuppe i fryseren)
1 1/2 l. grøntsagsbouillon (el. oksekødssuppe)
500 gr. rødbeder
200 gr. kartofler
200 gr. hvidkål
125 gr. selleri
2 fed hvidløg
1 rødløg
2 gulerødder
2 spsk. vineddike (jeg brugte æblecidereddike - og egentlig skal det være rødvins)
1 spsk. sukker
2 lauerbærblade
Persillekvist

Løg og rødbeder hakkes fint og svitses i smør. Herefter hældes vineddike, sukker og 2 dl af bouillonen over. Lad det simre under låg i 45 min. Herefter hældes resten af væsken i suppen. Og resten af grøntsagerne samt persillekvist og lauerbærblade lægges i og det hele får lov at koge i godt 25 min. Så smager du suppen til, tager lauerbærbladene op og purerer til den konsistens du kan lide.

Som alle andre supper bli'r den bare bedre af at få lov til at trække. God fornøjelse.

Serveres med cremefraiche, finthakket persille og rødløg

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...