07/03/2007

Salme 23



Herren er min hyrde, jeg lider ingen nød,
han lader mig ligge i grønne enge,
han leder mig til det stille vand.







Han giver mig kraft på ny,
han leder mig ad rette stier for sit navns skyld.


Selv om jeg går i mørkets dal,
frygter jeg intet ondt,
for du er hos mig,
din stok og din stav er min trøst.







Du dækker bord for mig
for øjnene af min fjender.
Du salver mit hoved med olie,
mit bæger er fyldt til overflod.






Godhed og troskab skal følge mig,
så længe jeg lever,
og jeg skal bo i Herrens hus
alle mine dage.

No comments:

Post a Comment

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...