26/04/2012

Det er nu noget særligt

Dåb er noget særligt! Både at blive det, at gøre det og at stå ved siden af. Jeg har prøvet alle tre ting - og er en af de heldige asener, der kan huske alle tre ting! Jeg blev døbt som 12 årig, så jeg kan huske om ikke hele dagen, så i hvert fald tanker fra tiden omkring og glimt fra gudstjeneste. Som præst har jeg døbt flere børn, og oplevet, at der sker et eller andet udefinerligt undervejs. Dåb er et mysterie. Jeg har set venner og veninders børn blive døbt, og hver gang får jeg tårer i øjnene af rørelse! Og ikke mindst har jeg som mor stået ved siden af, da min dreng blev døbt. Han var stor nok til at glæde sig og stå selv, og vi kan snakke om hvem, der døbte og hvad der skete. Uanset hvordan jeg har oplevet dåben er det bare noget særligt!   

Nu er Metodistkirkens blad Himmel og Jord udkommet med et temanummer om vores forståelse af dåb, og dertil har jeg fået lov til at bidrage med en lille artikel. Du kan finde den her.
Efter gudstjenesten var vandet stadig spændende!
Præsten, der døbte, hedder Thomas og er præst i Odense.

1 comment:

  1. Fin artikel Anne, og endnu finere billede af din lille familie ved døbefonten :o)

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...