13/08/2011

Jeg har hverken rose eller kost i hånden

..men jeg har givet min underskrift i protest, og opfordrer dig til at gøre det samme!

Vi har som samfund udvist kvinden Bipjeet Kaur fra Danmark senest 15. august i år, efter at have fået afslag på forlængelse af sin opholdstilladelse, som hun havde fået af humanitære grunde ligesom hun har fået afslag på at få et såkaldt Green Card to gange.

Bipjet Kaur er fra Indien og er uddannet IT-ingeniør. Hun har en søn, Sehajneet Singh, som er født og opvokset i Danmark. Bipjeet kom til Danmark i 2002, og har siden taget en dansk IT-ingeniør uddannelse fra Københavns University College of Engineering - Ingeniørhøjskolen. Hun har siden arbejdet på Ingeniørhøjskolens forskningscenter for trådløs kommunikation (Wireless Center—CTIF-Copenhagen), hvor hun stadig er ansat. Hun har i følge sin arbejdsgiver kompetencer, som kun få mennesker i Danmark er i besiddelse af.

Hendes søn er født og opvokset i Danmark, og skal starte i skolen nu her i august. Han har aldrig været i Indien, som han nu udvises til, og taler ikke Punjabi. Hertil kommer at han lider af en autoimmun sygdom, der gør, at  han ikke kan tåle al slags medicin ligesom den betyder, at han let får feber.

Jeg har skrevet, at jeg vil være mere højrøstet, når det gælder behandlingen af udlændinge, flygtninge og indvandrere generelt i Danmark. Derfor dette indlæg. Du kan skrive under her.

1 comment:

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...