16/02/2011

Som vand i varmt sand

Noget af det jeg mindst holder af ved min depression er hvordan energi af enhver tænkelig art forsvinder som vand i varmt sand. Pst, og det er væk.

Det var rigtig hyggeligt og sjovt at være i biografen med Dina. Disneys nyeste film er lige så sød, charmerende og smuk som de tidligere har været. Prinsessen havde stoore øjne, helten en skævt smil, og sidefigurende var charmerende og sjove. Den smukke kysse-scene udeblev ikke, og sangenes koreografi var fornøjelig. Vi tyggede slik og sugede på sugerør til den store guldmedalje, gik hånd i hånd og snakkede om hvad det godeste ved filmen var (Dina synes det var at den onde heks forsvandt). Bagefter spise Dina, hendes lillebror og hendes mor hos os. En helt igennem rar og hyggelig eftermiddag, som gav masser af stof til min aften-liste over "Hvad var godt idag".

Da vi kom til aften var jeg flad. Da Samuel skulle puttes, havde jeg ikke mere overskud overhovedet. Da han sov, var jeg klar til at forsvinde mellem gulvbrædderne.

Efter en lang nats søvn er humøret rimeligt, men energien ikke-tilstedeværende. Mit hoved er havregrød, der nægter at tænke logisk eller sammenhængende. Hovedpinen ligger latent i baghovedet, og tanken om at vi ligenu ikke engang er halvvejs gennem eftermiddagen er uoverskuelig.

Dét er det værste ved depressionen: At det ene øjeblik kan det fungere fint, og havde du mødt mig i går kunne du sagtens have tænkt: "Hvorfor er hun sygemeldt?" Det næste øjeblik hænger knap nok sammen. Men det ser du ikke, for der ligger jeg hjemme på min sofa.

Som vand i varmt sand er det der det ene øjeblik, for i det næste at være pist væk.

2 comments:

  1. Vand i varmt sand!! Et rigtig godt billede.
    Selv om det er sådan ind imellem er det godt at du nu er så meget oppe i lyset at du kan nyde de timer eller minutter hvor det er godt.
    Og en tur i biffen med Dina-barnet må alt andet lige være noget der tæller på plus-siden:-)

    ReplyDelete
  2. Giv tid, giv tid - og glæd dig over de gode tider! At overhovedet er!

    ReplyDelete

Jeg bliver rigtig glad, når der er kommentarer til mine indlæg. Så læg endelig en hilsen, når du har været forbi. Har du ikke lyst til at skrive, så alle kan se det, kan du skrive til mig på annetkthompson (a) gmail.com Fortsat god dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...